Totalul afișărilor de pagină

luni, 1 octombrie 2012

Recomandare ... incantatoare


Dupa cum va spuneam intr-o postare mai veche, imi place Guy Kawasaki – a fost evanghelist sef la Apple. Imi plac prezentarile lui (gasiti pe youtube de exemplu despre ARTA DE A CONDUCE) :  sunt pe intelesul tuturor si contin exemple care sa te faca sa pricepi mai bine o notiune sau chiar o atitudine. 

Va recomand cu toata caldura sa-l descoperiti prin intermediul  resurselor puse la dispozitie chiar de el.

De curand am inceput sa citesc una dintre cartile sale : « Enchantment :  The Art of Changing Hearts, Minds and Actions » aparuta la editura PUBLICA (din pacate nu este in limba engleza).

Am inceput sa citesc deja cateva zeci de pagini si nu sunt deloc dezamagita. Despre aceasta carte, Richard Branson afirma ca « suprinde importanta faptului – si arta – de a crede intr-o idee care ii ofera clientului ceva in totalitate unic ».

Promit ca la final va voi dezvalui mai multe.

Pe curand !

UPDATE 16.10.2012
Asa cum va precizam mai sus, am ramas datoare cu informatii suplimentare cu privire la cartea lui Guy Kawasaki. Am terminat-o de citit, insa m-am tot implicat in cu totul alte activitati ... Stiu : inca nu sunt atat de organizata pe cat mi-as dori, dar fac eforturi si voi reusi sa-mi revin la forma maxima de alta data..:)

Lectura in sine se realizeaza extrem de cursiv si logic. Autorul vorbeste la inceput despre necesitatea de a-i incanta pe ceilalti atunci cand aduci pe piata o cauza - fie ca este un produs/serviciu, o organizatie sau o idee - care poate face lumea sa fie un loc mai bun. Astfel, cu cat obiectivele sunt mai ambitioase, cu atat este imperios necesar sa schimbati inimile, gandurile si actiunile celorlalti.Totul se deruleaza ca o calatorie, care urmareste un anumit itinerariu alcatuit din mai multi pasi.

1.Primul pas al incantarii este sa-i determinati pe oameni sa va placa. Prin urmare, trebuie sa-i acceptati pe ceilalti si sa gasiti ceva care sa va placa la ei. 

2. Al II-lea pas : trebuie sa le castigati increderea. Pe scurt, increderea se castiga atunci cand faceti lucrurile  corecte in modul corect sau cel putin care par corecte. :)

3. Al III-lea pas : pregatirea pentru ai incanta pe ceilalti. In acest caz, comunicarea trebuie sa fie cat mai digerabila, simpla, iar daca este necesara o prezentare de tip .ppt pentru a va "vinde" visul, Kawasaki recomanda respectarea regulii "10-20-30" : prezentare de 10 slide-uri, in 20 de minute, cu o dimensiune a fontului de 30 de puncte.

4. Al IV-lea pas : lansarea visului. Trebuie sa alaturati cati mai multi oameni cauzei voastre - produs/serviciu, idee, organizatie - care sa duca vorba mai departe.

5. Al V-lea pas : pregatirea pentru momentele de rezistenta din partea celorlalti. Autorul dezvaluie cateva solutii pentru astfel de situatii, insa va las pe voi sa le descoperiti. :)

6. Al VI-lea pas : se refera la rezistenta in timp a cauzei. Veti primi cateva solutii cu privire la mentinerea incantarii pentru o perioada lunga de timp.

7. Al VII-lea pas : se vorbeste despre utilizarea tehnologiei PUSH pentru a aduce povestea in randul oamenilor (prin intermediul e-mailului, twitter-ului sau ppt-ului).

8. Al VIII-lea pas : utilizarea tehnologiei PULL pentru a aduce oamenii in contact cu povestea voastra, parerile sunt in aceasta situatie centrate pe folosirea site-urilor, blogurilor, facebook-ului, youtube-ului.

9. Al IX-lea pas : incantarea in randul angajatilor (daca este cazul) (in functie de cauza pe care o promovati)

10. Al X-lea pas : incantarea sefului (daca este cazul). Interesant, nu-i asa ?:)

11. Al XI-lea pas : se refera la cum sa opui rezistenta incantarii, in cazul in care persoanele "incantatoare "nu au cele mai bune intentii.

In plus, fiecare capitol incepe cu cate un citat al unor oameni valorosi si contine la final un exemplu practic pentru a clarifica cat mai bine informatiile care sunt prezentate.

La finalul cartii gasiti un test de 20 de intrebari special create pentru a-ti masura abilitatile de incantare. In functie de punctajul obtinut, ti se ofera o recomandare originala.:))

Sper ca v-am trezit interesul pentru lectura macar.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu