Totalul afișărilor de pagină

marți, 2 octombrie 2012

Programe de fidelizare : un must-have sezonier ?

Astazi am avut o discutie cu unul dintre colegi pe tema importantei fidelizarii.Totul a pornit de la faptul ca eu am afirmat ca majoritatea institutiilor financiare din Romania nu par a se preocupa de acest lucru.

Reactia lui : de ce ar fi nevoie de fidelizare ? What ? Incredibil ! A tinut insa sa-mi aduca la cunostinta (in cazul in care nu stiam....:))..........) ca in orice carte de marketing pe prima pagina se vorbeste despre importanta fidelizarii clientilor, insa sunt doar vorbe din carti ... bla-bla !

Dragi manageri, specialisti in marketing sau doar transmitatori de impresii, indiferent cum vor evolua lucrurile si in ce era a dezvoltarii marketing-ului ne vom situa (marketing "n".o), am o veste pentru voi : pentru un business cu adevarat sustenabil este foarte important sa-ti pastrezi clientii pe care i-ai atras deja (este si mai ieftin) si apoi, utilizand resurse diverse sa te concentrezi asupra atragerii altora noi. Oportunistii care se preocupa de "traseism" (vanarea de oferte) nu ar trebui sa fie targetul unei companii. In ceea ce priveste domeniul financiar-bancar, unde diversificarea ofertei este realmente limitata, ar trebui sa se puna mai mult acces pe fidelizare, precum si pe oferirea unor servicii de calitate. Astea pot face cu adevarat diferenta.

Sunt dezamagita ca variantele de fidelizare practicate de banci se limiteaza in continuare la oferirea unor programe de fidelizare atasate cardurilor de credit sau oferirea de carduri personalizate. 

Voi ce parere aveti ? Sunteti multumiti de modul in care sunteti fidelizati (nu numai de institutiile bancare) ?

Seara buna !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu