Totalul afișărilor de pagină

joi, 25 octombrie 2012

Post Tenebras Lux : haotic

Asa cum va precizam intr-o alta postare, mi-am facut si eu simtita prezenta la unul dintre filmele Festivalului "Les Films de Cannes a Bucarest". Mi-as fi dorit sa reusesc sa ajung la mai multe, insa e mai greu cu potrivirea programulu meu cu ale "echipei de vizionare". Doar nu mergeam singura ? :)

In cele din urma, ne-am hotarat sa mergem la "Killing them softly" cu Brad Pitt si in regia lui Andrew Dominik. Auzisem ceva pareri despre el si mi-am zis ca merita sa-i acordam o sansa : Brad Pitt joaca rolul unui asasin platit sa razbune un clan mafiot, insa actiunea se desfasoara si pe fundalul crizei economice care afecteaza si acest "segment"  : mafia.... Mda. Parea interesant. 

Filmul rula la Cinema Elvira Popescu miercuri - 24.10.2012. Bineinteles ca ne-am organizat noi, fetele, abia in cursul acelei zile si am ales o reprezentanta sa achizitioneze biletele cu cateva minute inainte.

Ei bine : stupoare. Pe langa faptul ca nu mai erau bilete la acest film, aveam sa aflam ca nu se puteau cumpara cu promotia "Orange Film" bilete la cinema Elvira Popescu, desi in informarea de presa se comunica altceva. :( Tipic romanesc.

Oricum, nu mai conta acum atat de mult acest aspect, dar am fost un pic dezamagite.

Atunci, a trebuit sa ne reprofilam rapid si am ales sa vizionam la Cinema Studio "Post Tenebras Lux", de Carlos Reygadas (2012). Aveam sa aflam ca nu a fost o alegere potrivita.

Parerea mea sincera : a fost mult prea expresionist pentru gustul meu, iar pe alocuri m-a si socat (prezentarea unui om care isi smulge capul cu ambele maini sau diavolul animat care patrunde intr-o casa pe furis).

Am incercat sa rabd pana la capat (pentru ca asta a fost starea pe care mi-a transmis-o) si sa identific "ce a vrut regizorul sa spuna aici?", dar nu am reusit sa inteleg multe lucruri. In incercarea de a face ceva diferit si de a se juca cu cele 2 planuri : sacru versus carnal, s-a incurcat, iar pe alocuri chiar a sarit calul acest regizor. In plus, nu stii daca anumite evenimente se petrec in prezent sau trecut ... totul pare haotic la un moment dat.

Ce am inteles in linii mari : filmul prezinta incapacitatea de a rezista tentatiilor in viata de zi cu zi.

Nu stiu daca acesta este mesajul real pe baza caruia s-a construit filmul, insa nu sunt o adepta a filmelor atat de filosofice. :)

Nu recomand nimanui sa vizioneze aceasta pelicula.

Seara buna !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu