Totalul afișărilor de pagină

marți, 23 octombrie 2012

Intalniri banale, dar enervante de zi cu zi - ep 1

Va intalniti cu VIP-uri peste tot : la farmacie, metrou, pe strada, la mall si ... culmea la TV/radio. Din locurile lor confortabile si bine platite, va transmit in cor acelasi mesaj : "PICK ME! PICK ME !" Ati ghicit ! Ma refer la panourile publicitare si reclamele in care persoanele publice ne fac recomandari.

Stiu ca in tara noastra avem foarte multe probleme si lucruri de rezolvat. Aud permanent la TV asta : coruptie, saracie, crime ... salbaticie. Mi-e si frica sa mai deschid TV-ul uneori. Insa, simt ca imi creste pulsul mai mult atunci cand sunt "agresata" fonic si vizual in mod repetat astfel. 
Mai schimbam si noi ceva ? Cum unde ? Pe aici : prin partile esentiale. Eu stiu un lucru : ce e prea mult, strica !

Voua cum vi se pare ? Nu va deranjeaza utilizarea excesiva a persoanelor publice (ca de vedete cam ducem lipsa) pentru campaniile de promovare ale produselor/serviciilor oferite de companii ?

Acum sincer vorbind : chiar sunt persoane care cumpara lenjerie intima masculina marca "H&M" doar pentru ca sunt promovati de David Beckham ? :)) Poate doar cateva femei achizitioneaza asa ceva pentru barbatii din viata lor, dar ma indoiesc ca un barbat va face asta pe baza rationamentului de mai sus, chiar daca este un fan al acestui fotbalist. Sau ... poate ma insel. Fiecare are propria lui realitate.:)
Daca eu as fi facut parte din publicul tinta al campaniei de mai sus, ar fi dat de mult timp faliment, iar frumosul si irezistibilul David nu ar mai fi fost pus in situatia jenanta de a fi alergat si fotografiat in mijlocul unei strazi din Los Angeles el purtand doar lenjeria intima. In Romania, ursii alearga oamenii atunci cand ies din hibernare. Clar. S-a intors lumea cu susul in jos. :) Eu nu mai inteleg nimic.... :((

In fine, eu raman la parerea ca ar trebui sa primeze calitatea produsului/serviciului oferit, precum si raportul calitate-pret atunci cand iti alegi brandul ? Am inceput din ce in ce mai mult sa platim pentru brand, imagine, mai putin pentru ceea ce ni se ofera in realitate. 

Ca sa nu ma indepartez prea mult de la subiect : stiu ca exista aceasta tactica de marketing peste tot in lume - "endorsement" - in care imaginea brandului este sustinuta de VIP-uri, insa este atat de prost si excesiv utilizata incat imi vine sa le trimit un e-mail si sa-i intreb de sanatate pe strategii acelor companii. Din punctul meu de vedere, din ce in ce mai multe asocieri in ultimii ani, sunt incorecte, iar daca se fac pe termen lung, aduc cu siguranta prejudicii de imagine si credibilitate, atat endorserului (persoanei publice), cat si brandului endorsat. Endosarea este o tehnica care presupune un transfer de asocieri pozitive/calitati de la un brand destul de puternic si deja foarte bine conturat in mintea consumatorilor (VIP-ul) catre un alt brand (compania).

Teoria ca teorie, dar practica ne omoara. De-a lungul timpului, am remarcat cateva asocieri extrem de nereusite si o sa va dau cateva exemple.

Astfel, de ceva timp, suntem "invadati" de reclama TV cu samponul CLEAR in care protagonist este KIMI RAIKKONEN - pilot Formula 1 din echipa LOTUS F1. 

Mi se pare o reclama nereusita din mai multe puncte de vedere, dintre care amintesc :
  • fanii curselor de formula 1 din Romania cu siguranta nu sunt foarte numerosi. Prin urmare, daca nu mentionau in josul imaginii cine este personajul, nu s-ar fi stiut. Globalizarea asta bat-o vina pentru ca nu face loc personalizarii. Puteau folosi in concluzie si un "no name". Succesul ar fi fost acelasi.:)
  • asocierea lui Kimi Raikkonen cu samponul CLEAR MENTHOL s-a facut un pic cam fortat. Da - eu stiu ca acestui pilot i se mai spune ICE MAN pentru ca este rigid, nu prea zambeste ... etc. Cati dintre  posibilii consumatori ai acestui brand stiu ? Gheata - mentol - ati prins ideea ?:)
  • mesajul este penibil, chiar daca se mentioneaza "dramatizare creativa" in spot. :)) "Pentru a castiga, totul trebuie sa fie perfect" inclusiv scalpul lui se pare. Pai, ce ne facem ? Kimi este pe locul 3 in clasament si slabe sanse sa castige campionatul, dat fiind numarul de curse ramase pana la final si modul in care se descurca principalii adversari : Sebastian Vettel si Fernando Alonso. Oare nu se mai spala cu Clear sau ceilalti doi au gasit un sampon mai bun ? :)) Intre noi fie vorba, la finalul cursei, podoaba capilara a nici unui pilot nu arata "ravisant".:))
Luati de vedeti reclama ! Poate nu sunt eu foarte creativa la ora asta... sau poate doar greu de convins :


Si cand te gandesti ca echipa Lotus F1 din care face parte momentan KIMI  a semnat un parteneriat pe 3 ani cu Rexona si Clear, imi "salta" inima de fericire.

De pe la noi, celebre sunt si cele din parteneriatul Brenciu-UPC. Mi-am stors neuronul si tot nu mi-am dat seama la ce s-au gandit cei de la UPC cand l-au ales ca si endorser pe Brenciu. Ultimul spot publicitar cu Brenciu si Mihai Leu, este si mai nereusit si chiar plictisitor. Oare asa este netul oferit de cei de la UPC ? :)) Eu zic "pas" atunci.


Ah ! Ca tacamul sa fie complet : am scapat de CRBL din reclamele Vodafone, acum zilnic il vad pe Smiley. In plus, ma duc la serviciu, il intalnesc la metrou; ma intorc dupa 8 ore de munca si-l gasesc relaxat si neschimbat tot acolo.  Hmmm! Sunt invidioasa : oare el nu mai are si alta treaba de facut ?

Chiar s-a intrerupt izvorul de creativitate aici ?
Oare oamenii astia nu s-au saturat sa-si vada fetele peste tot ? Intreb si eu.

Dragi strategi si experti ai acestor campanii, mai facem si noi modificari prin partile esentiale ? Ascultam si noi, glasul consumatorilor care s-au cam saturat de aceleasi lucruri patetice si banale ?

Multumesc !

Va urma ...cu siguranta ! :) 

Pana atunci, dati sunetul mai tare pentru :





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu