Totalul afișărilor de pagină

joi, 1 noiembrie 2012

Sa ne tinem banii la saltea

Din motive obiective, nu i-am putut onora astazi cu prezenta pe colegii mei la serviciu. Tintita la pat, ma apuc sa ma pun la curent cu evenimentele. Deschid si TV-ul. Mare greseala. 
Pe diverse posturi, mare bomba : frauda bancara de proportii. Sunt mentionate ca si institutii bancare implicate : BCR, BRD si CEC.
Observ din nou cum se face jurnalism de mantuiala. Am urmarit aproximativ 2 ore informatiile furnizate si nu reuseam sa inteleg esenta :
  • in ce consta frauda;
  • pentru ce segment tinta s-au acordat creditele;
  • care este valoarea prejudiciilor;
  • cine sunt "actorii" cei mai afectati.
Initial se vorbea despre o frauda de peste 100 milioane de euro, apoi se vehiculeaza ca "doar" 10 mil, ca in cele din urma se se opreasca la suma de 22 milioane de euro. :)))

Am de mai mult timp probleme cu modul in care sunt prezentate stirile si suntem manipulati. Astfel, in situatia de fata :
- daca nu sunt informatii verificate, nu inteleg rostul furnizarii lor. Poate doar sa inflamam populatia...
- persoanele invitate sa-si dea cu parerea nu sunt dintre cele mai in masura sa faca asta. Va asigur. Cautati de exemplu pe internet cine este Ionel Blanculescu care este invitat sa-si exprime parerea. Sa fim seriosi !
- prezentatorii sunt din alt "film" si adreseaza intrebari stupide de genul :
      "Oamenii ar trebui sa-si retraga banii de la aceste institutii bancare ?" :)) 
               Raspunsul meu : Eu propun sa-i tinem la saltea. :)
      "Fondul de Garantare ar trebui sa nu mai garanteze astfel de programe guvernamentale ?" 
               Raspunsul meu : Eu zic sa garanteze doar buzunarele politicienilor din portofelele noastre
      "De ce angajatii institutiilor bancare se preteaza la astfel de fraude, dat fiind pachetul salarial primit?" - 
               Raspunsul meu : Tocmai ce mi-am luat vila cu piscina si urmeaza sa plec si in Cosmos din salariul de corporatist cu state vechi. Voi fi urmata si de ceilalti colegi. :)

Salut interventia onesta si profesionista a purtatorului de cuvant BNR : Mugur Stet, in cadrul emisiunilor de stiri.

Pentru cei care nu sunt familiarizati cu domeniul bancar, o sa va explic pe scurt urmatoarele : FNGCIMM a fost creat pentru a sprijini anumite programe guvernamentale : PRIMA CASA si Programul MIHAIL KOGALNICEANU - adresat IMM-urile. Existenta acestui fond este sustinuta din buzunarul nostru, al fiecarui cetatean. Deci, prejudiciile vor fi suportate intr-o forma sau alta de fiecare dintre noi. 
Cool !! Cred ca imi voi inchiria piscina.

Din cate am inteles dupa cele 2 ore de vizionare, creditele au fost acordate in cadrul programului M. Kogalniceanu deoarece se dorea achizitionarea de utilaje. Doar nu prin intermediul programului PRIMA CASA !!! (informatie care nu a fost precizata).Din experienta, traseul unui dosar de creditare va asigur ca trece prin mai multe maini in cadrul institutiei bancare, iar dupa aprobare, este transmis catre Fond, pentru o ultima verificare si pentru a primi garantarea. Intelegeti ce doriti de aici.

Cert este ca aceasta actiune ampla din partea DIICOT, cat si mediatica, va avea un impact negativ asupra imaginii institutiilor implicate, insa pe termen scurt. Sa nu exageram cu imagini apocaliptice. Nu am fost "inundati" de Sandy-ul bancar.  

Oare pe cine vor mai salta mascatii in urmatoare perioada ? Au fost CFR-istii, acum reprezentantii bancari si ai Ministerului Economiei. Interesant !

P.S: Cat de groasa ar trebui sa fie salteaua ? Sa-mi cumpar Dormeo ?:) 
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu