Totalul afișărilor de pagină

vineri, 20 aprilie 2012

How to have customer evangelist ?

M-am gandit sa vorbesc despre marketingul de tip evanghelist pentru ca am tot vazut diverse referiri pe alte site-uri/bloguri si am inceput sa citesc despre ce inseamna si cat de importanta este o astfel de relatie pentru o companie. Din pacate in Romania, nu cred ca am ajuns sa acordam suficienta atentie acestei tehnici de marketing : mai avem multe de invatat. Inca lucram la partea cu pastrarea clientilor deja castigati

Pentru inceput : ce inseamna un client "evanghelist" ?

Este acel client cu adevarat incantat de experienta sa cu produsele/serviciile oferite de o companie, atat de incantat incat poate deveni "evanghelist" pentru aceasta. Practic va "propavadui" aceasta experienta si altor persoane, devenind o forta ce poate determina cresterea universului de consumatori ai companiei.

Cateva principii de baza care pot ajuta la transformarea clientilor in adevarati evanghelisti sunt :
  • Aduna continuu feedback-ul clientilor companiei;
  • Creeaza cadrul propice pentru a fi impartasite cunostintele in mod liber (de exemplu : o sectiune speciala pe site-ul companiei, s.a.);
  • Construieste retele WOM (word of mouth);
  • Creeaza o comunitate : incurajeaza-ti "comunitatile" de clienti sa se intalneasca si sa-si impartaseasca experientele;
  • Concepe oferte mai mici, dar specializate astfel incat sa-i faci pe potentialii consumatori "sa muste";
  • Lupta pentru o cauza : concetreaza-ti eforturile catre o anumita cauza pentru a face lumea mai buna.
Lista ramane deschisa ....

Va recomand pentru a intelege mai bine aceasta tehnica de marketing : "Creating marketing evangelists" (Ben McConnell; Jackie Huba) sau "Selling a Dream : How to promote your product, company or ideas  - and make a difference - Using everyday evangelism" (Guy Kawasaki).

Guy KawasakiDespre Guy Kawasaki nu pot sa spun decat ca imi plac la nebunie prezentarile lui si este unul dintre cei mai apreciati profesionisti din business. O sa vorbesc mai mult despre el in alt post. Acesta a fost "evanghelistul"sef al companiei Apple.  

Despre marketing evanghelism cu siguranta voi mai vorbi si alta data. Vreau sa citesc mai multe despre aceasta tehnica. Voi impartasi si cu voi informatiile ulterior.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu