Totalul afișărilor de pagină

miercuri, 21 martie 2012

Vreau sa fiu clientul tau ... Tu de ce nu ma vrei ?

Pare doar o intrebare retorica, dar nu este asa. In cele ce urmeaza o sa va explic exact despre ce este vorba. Am crezut ca trecand prin aceasta perioada de criza, concurenta pentru mentinerea cotei de piata si nu numai, este una acerba, mai ales in domeniul bancar. Experimentul pe care am inceput sa-l fac insa, demonstreaza exact contrariul. 


Observ din ce in ce mai des ca se investesc bugete mari in programe integrate de promovare, insa se uita ceea ce este mai important : "customer care"-ul. Nu de putine ori m-am confruntat cu situatii nu tocmai placute in ceea ce priveste serviciile oferite, incat nu stiu cum sa reactionez la situatiile de normalitate (poate pentru ca nu mi se intinde covorul rosu foarte des).

Sa trec mai bine la subiect : m-am decis sa fac un "studiu de caz" cu privire la cat de rapid raspund la un stimul cateva banci din Romania.

PLAN DE ACTIUNE :
1. Stabilire piata tinta : 7 banci din top 20.       
2. Vizitare site-uri banci (intr-un alt post poate voi detalia minusurile si plusurile in ceea ce priveste modalitatea de prezentare a acestora)
3. Cautare formular de contact si completare date de identificare.
4. Mentionare nevoie de achizitie a unui credit de nevoi personale/de refinantare a unui credit deja detinut la alta banca (in functie de variantele oferite de formular)
4. Asteptare...

Cine credeti ca a raspuns prompt la stimulul manifestat de mine - dorinta de a obtine un credit ?

La 24 de ore de la transmiterea formularului : 4 din cele 7 banci au raspuns.

Clasament in functie de promptitudine : 
1. Citibank -> am fost contactata a doua zi la ora 09:35. Nu am putut raspunde. Sunt interesata daca imi vor  oferi totusi un feedback pentru cererea facuta.
2. Banca Transilvania -> au ales sa-mi trimita un e-mail cu informatii despre oferta de creditare (o alegere deloc fericita) (11:06 A.M)
3. Banca Romaneasca -> mi-au oferit informatii telefonic, dar si prin e-mail ulterior; (11:39 A.M)
4. BCR -> informatii doar telefonic. De apreciat ca m-au contactat asa cum au promis - in maxim 24 de ore. (15:27 P.M)

Desi, nu am avut din ce alege pentru doar cu reprezentantii a 2 banci am reusit sa discut, locul I cu coronita este ocupat de Banca Romaneasca. Premiul "virtual" este oferit pentru promptitudine, orientarea manifestata catre client si rezultat, disponibilitate. 
Felicitari !

Concluzia : nu toti au nevoie de clienti chiar daca "se bat cu pumnii in piept" ca iti acorda consultanta dedicata cu promptitudine.

Tu cu cine faci banking ? :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu